Jdi na obsah Jdi na menu
 


North American B-25 Mitchel

 

      B-25 Mitchel byl střední bombardér. Byl navržen již v roce 1939 dle specifikací požadovaných armádou Spojených států. Nejdříve bylo vyrobeno 24 ks počáteční série NA-62/B-25. Byl to středoplošník, vybavený motory Pratt&Whitney R-2600-9. Měl prosklenou příď trupu pro dobrý výhled bombometčíka. Pilot seděl ve vyvýšené poloze za prosklenou přídí a měl dobrý výhled vpřed, nahoru a do stran. Na hřbetě trupu byla střelecká věž osazená 50 mm kulometným dvojčetem. Posádku tvořilo 3-5 členů posádky. V zádi bylo střeliště zadního střelce s 50 mm kulometem.

 

Obrazek

 

 

Nový letoun byl vybaven tříkolovým podvozkem příďového typu a vnitřní pumovnicí.  
      B-25A se odlišoval samotěsnícími nádržemi a lepším pancéřováním. Bylo jich vyrobeno 40 ks.
      Na B-25B bylo montováno prosklení přídě z plexiskla a umístěny revolverové hřbetní i břišní systémy. Zbytkové zbraně byly odstraněny. Bylo vyrobeno 119 ks.
      B-25C měl autopilota, závěsníky pro 250 liber bomb nebo jedno torpédo pod trupem. Některé z B-25C se též vyrábějí s 4.x 12,7 mm kulomety na obou stranách trupu pod pilotní kabinou.
      B-25D jsou podobné s B-25C.
      B-25G je vybaven zatahovací střeleckou věží na spodku trupu a jedním 75 mm kanónem v přídi. Bylo jich vyrobeno 40 ks s touto modifikací.
      B-25H měl mezi 14.-18. kulomety 12,7 mm v různých pozicích. Dále byla odstraněna spodní věž a do přídě byl osazen 75 mm kanón. Motory byly Wright R-2600-13 nebo R-2600-29. Bylo vyrobeno 1000 ks.

 

Obrazek

 

 

      B-25J byl vyzbrojen 12. kulomety 12,7 mm v různých pozicích. Motory byly radiální R-2600-92.
      AT-25, TB-25, PBJ byly přeškolovací a tréninkové stroje.

      North American B-25 Mitchel je rovněž známý náletem na Tokio v dubnu 1942, kdy B-25 vzlétly z paluby letadlové lodi a bombardovaly cíle v Tokiu. Poté se měli pokusit přistát v Čině. Mnohým posádkám se to však díky ubývajícímu palivu nepovedlo a padly do zajetí.

 

Technické údaje North American B-25 Mitchell:

 

 

Maximální rychlost: 438 km/h
Stoupavost: 508m/min
Dostup: 7375 m
Délka: 16,13 m
Šířka: 20,59 m
Výška:   4,80 m
Prázdná hmotnost: 9208 kg
Motor: 2x Wright Cyclone R-2600-19 vduchem chlazené pístové motory po 1700 hp.

 

 

 
 

 

Portrét



Facebook

Kontakt

Jiří Pospíšil

733400648

pospisiljiri@seznam.cz


Archiv

Kalendář
<< duben / 2024 >>


Statistiky

Online: 4
Celkem: 541555
Měsíc: 5850
Den: 112